Аз избирам България


Скоро участвах в конкурс, като беше необходимо да изпратим есе на тема какви са нашите причини да изберем да се развиваме в България. По случай националния празник реших да го споделя с вас!

Моите 25 причини да избера България

Защо да избера да остана в България? А защо не?
Каква би била причината да напусна родината си и защо толкова хора я напускат?
След дълго обмисляне на възможни причини и съответно отхвърлянето им, защото не намирам стойност в тях, стигнах до извода, че единствената причина, която би ме накарала да напусна България са парите. Вероятно това кара хората да напускат границите на родината.
Кариерата… нима тук не можеш да градиш кариера? Или дори и да я изградиш тук, трудът ти ще остане недооценен и ниско заплатен… и да, пак стигаме до парите…
Може би за някои хора парите са всичко, чрез тях можеш да получиш всяко нещо, което пожелаеш. Далеч съм от мисълта, че те не са важни, знам как е устроен света и как функционира. Нямам утопични мисли, че дори и да нямаш пари можеш да си щастлив, защото знам какво е да не разполагаш с много финансови възможности. В крайна сметка обаче, човек не се жени за работата си, за образованието си, нито за имиджа си. И точно с това са свързани моите 25 причини да избера България – с щастието, което не се купува с пари.

Избирам България, защото е у дома – тук съм родена, тук съм отраснала, тук искам да живея, тук искам да остарея!
Избирам България, защото тук е моето семейство – моите родители, моят съпруг, дъщеря ми, моите приятели, или поне тези, които останаха…
Избирам България, защото няма по-красива от българската природа! България е кътче от рая, събрала в себе си невероятната красота на лазурното топло море и великолепието на планинските върхове, обгърнати от живописните Тракийска низина и Дунавска равнина.
Избирам България, заради великата ѝ вековна история, защото с подобна такава само броени народи по света могат да се похвалят!
Избирам България, заради великите български личности, които не веднъж са карали народа ни да се гордее с тях, а те са многобройни!
Избирам България, заради чувството на принадлежност към българския народ!
Избирам България, защото колкото и да обичам да пътувам, винаги искам да се връщам тук.
Избирам България, защото много простичко – тук се чувствам добре! Някои хора оставаме тук, не защото нямаме друг избор. Да останеш тук само по себе си е избор, осъзнат избор. А не липса на възможност, потенциал, желание или амбиция за нещо повече.
Избирам България, защото, ако човек е достатъчно борбен и амбициозен, може да успее да се реализира в България и това е факт, подкрепен с множество примери!
Избирам България, макар тук да е по-трудно и да са необходими много повече качества, за да се развиваш и да надхвърлиш мечтите си. Аз обичам предизвикателствата, а най-много обичам да ги преодолявам и по пътя си да вървя редом с другите като мен, амбициозните, целеустремени личности.
Избирам България, за да бъда една от онези, които влагат частица от себе си за просперитета на родината!
Избирам България, заради всички хора, с които съм се срещнала през живота си - учители, преподаватели в университетите, успели хора, които са ме вдъхновили със своя опит и постигнати резултати, и заради всички онези, с които предстои да се срещна!
Избирам България, защото съм оптимист. Вярвам в доброто и гледам положително на нещата от живота!
Избирам България за едно по-добро бъдеще!
Избирам България, защото желая да бъда промяната, която искам да видя!
Избирам България, защото вярвам, че чрез личните си успехи ще придвижим България напред!
Избирам България, защото бъдещето на следващите поколения зависи от нас, а това е бъдещето на моето дете, на децата на България!
Избирам България, защото тя има нужда от млади хора!
Избирам България, защото бъдещето на България зависи най-вече от нас – хората, които живеем и работим тук. Искам да бъда част от това усилие да променим средата в България към по-добро и заедно да изградим общество, с което да се гордеем - да създадем възможности, които вдъхновяват, да останем свързани с мястото, което за мен винаги ще бъде най-истинският дом!
Избирам България, защото вярвам, че е възможно!
Избирам България, защото искам да бъда пример за детето ми и гордост за семейството ми!
Избирам България, защото съм горда, че съм Българка!
Причина номер двадесет и три и причина номер двадесет и четири да избера България ще обединя в една. И то много умишлено и символично. Денят, в който се реших да изпратя това есе, е денят на моя рожден ден. Живея под собственото си мото: „че докато имам сила да духна свещичките на тортата, значи не съм остаряла”. А когато дойде денят, в който не мога да сторя това, се надявам животът ми да бъде изживян, така че да бъде достоен за пример. Искам да знам, че съм оставила нещо след себе си, че съм постигнала това, което искам и то да е дори повече от това, което си представям!
Последната причина, поради която избирам България е най-простичката, но може би най-важната и тя е : ОБИЧАМ БЪЛГАРИЯ!

Божидара Иванова
02.02.2018г.

ПП: Есето ми не премина в следващ етап, но ще се радвам, ако съм успяла да усмихна поне един Българин!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Норми за ръст и тегло при деца от 0 до 3 години - ТАБЛИЦИ

Стихчета за Баба Марта

Благодаря ти, мило мое дете!

Последователи