Една НЕтрадиционна рецепта за коледни сладки


За да бъда в крак с времето, реших да пробвам да направя коледни сладки, да направя снимки и да напиша пост в блога. Разбира се, обаче това съм аз и нещата не се случиха точно така както си ги мислех..
 
Не съм изявен кулинар, откровено не обичам да готвя, защото ми се налага.  Готвя, когато съм в настроение, не се придържам строго към рецепти, готвя „на око” и „на вкус”. По случайност или не в 99% от случаите ми се получава.

Предварително прегледах рецептите, помолих един приятел да ми изпрати изпробвани такива. Харесах си една и казах тази е. В събота вечер след като сложих мусаката да се пече, се захванах със сладките. Прилежно и старателно си приготвих продуктите, нямах орехи, но си казах какво пък и без тях ще станат, направих първата снимка и започнах с приготвянето на тестото.


Бъркам си аз и стигам до момента, в който прибавям брашното, е да обаче не успях да достигна желаната консистенция на тестото. Бъркам в шкафа, останало малко, но не достатъчно. Тук брашно, там брашно…няма.

Навън е тъмно, вали, аз съм с малката в къщи, мъжът ми е на работа. Какво да правя? Стоя си пред отворения шкаф, умувам и видях кутийката с надпис „грис”. Казах си: „защо пък не, най-много да  изхвърля всичко”. Сложих неопределено количество грис и  се получи доста лепкаво и трудно за работа тесто. Пробвах някак да направя формички и да подредя в тава на хартия за печене - безуспешно. Хрумна ми да намажа плота с олио и да „разточа”  тестото (да го оформя с пръсти). Да изрежа формички не стана, но пък с чаша се получи. Наредих ги в тава и ги сложих да се пекат.


Опекоха се бързичко, но аз бях много нетърпелива да ги опитам. За моя изненада се бяха получили и дори много ми допаднаха.  Благодарение на гриса бяха станали леко хрупкави. И за да не бъде само едно мнение по въпроса почерпих близки и приятели, на които също много им харесаха. Дъщеричката ми е голям фен на бисквитите и тя си ги хапваше с удоволствие.

И така, намирайки решение за проблема с брашното и за залепването, измислих своя рецепта, която взе че се получи. Разбира се, скоро пак ще направя, но мисля да опитам само с брашно – традиционно, но знам ли какво ще ми хрумне, или в каква ситуация ще бъда поставена.


В случай, че решите да пробвате, традиционната рецепта е следната:

 Коледни сладки с канела

2 яйца
1 ч.ч. захар
¾ ч.ч. олио
2-3 с.л. мед
1 ч.л. сода бикарбонат
2 с.л канела
Брашно
Орехи

Начин на приготвяне: Смесваме всичко до нелепкаво и сравнително твърдо тесто. Разточваме. Изрязваме с формичка и печем върху хартия за печене на 180 градуса.

Моята модифицирана рецепта:

2 яйца
1 ч.ч. захар
¾ ч.ч. олио
2-3 с.л. мед
1 ч.л. сода бикарбонат
2 с.л канела (пакетче)
Брашно
Грис – ако умишлено се слага грис, а не просто защото брашното е свършило, съветвам да не е в големи количества, а просто „за вкус”.


Приятен апетит и не се страхувайте да експериментирате! :)


Коментари

Популярни публикации от този блог

Норми за ръст и тегло при деца от 0 до 3 години - ТАБЛИЦИ

Стихчета за Баба Марта

Благодаря ти, мило мое дете!

Последователи